
Ulotki to ważna z najbardziej typowych i równocześnie efektywnych form reklamy bezpośredniej. Materiał reklamowy dociera dokładnie do rąk adresata, mając chwilę, by wzbudzić jego koncentrację i równocześnie zaprosić do zapoznania się przedstawioną ofertą. W sytuacji gdy wynik będzie pozytywny, choćby część osób z owej oferty skorzysta, zaś powstały zarobek z nawiązką wyrówna wydatek na opracowanie, druk i dystrybucję ulotek.
Skutek kampanii ulotkowej uzależniony jest od różnorodnych elementów, zaś co najważniejsze przemyślanego projektu dopasowanego do potrzeb odbiorców, jakości wykonania reklamy, a ponadto właściwej drogi kolportażu. Dowolny fachowiec od marketingu twierdzi, że istotą sukcesu jest zidentyfikowanie i przestudiowanie cech wybranej grupy odbiorców. Ich grupa wiekowa, status społeczny, upodobania czy tryb życia rozstrzygają o tym, jakie teksty i obrazy okażą się w ich wypadku najlepsze. Trzeba też zatroszczyć się o fakt, by reklama była wydrukowana na papierze, jaki łatwo nie podda się zniszczeniu, wyraźnie i równocześnie drukiem niewrażliwym na rozmazywanie. W sytuacji gdy tych aspektów się nie dopilnuje, łatwo zamiast pozytywnego wrażenia, wywrzeć negatywne, a przecież nie tego rodzaju ma być rezultat akcji promocyjnej. Dobrze jest również dokładnie przeanalizować sprawę tego rodzaju jak dystrybucja materiałów, jako że opłaca się zatroszczyć się o fakt, by reklama trafiła precyzyjnie do tych osób, które prawdopodobnie mają szansę być nią zainteresowane.