Mystery shopping

Mystery shopping

Reklama dźwignią handlu, na zdobycie jednego użytkownika potrzebny jest wydatek od kilkuset do kilkuset tysięcy złotych. Właściciele firm zdają sobie sprawę z tego, że oprócz reklamy medialnej liczy się zarówno marketing szeptany plus to jak wszyscy postrzegają konkretną firmę poprzez pryzmat obsługi użytkownika w określonej jednostce. Mystery shopping to uznana już w obecnej chwili metoda badawcza, pozwalająca ocenić standardy obsługi funkcjonujące w konkretnym podmiocie gospodarczym. Pozwala również ocenić stopień spełniania tych standardów przez pracowników, co w efekcie powinno się przełożyć na polepszenie lub utrzymanie jakości. Tak, żeby obsługiwany klient czuł się zawsze tak samo dobrze potraktowany. Narzędziem pytania jest zwykle mystery client, zwany zarówno klientem testowym. Pracownik ten zwykle zostaje wstępnie przeszkolony i wyposażony w specjalistyczną informację o firmie, a również poinformowany jakie obszary ma przetestować. Uzbrojony w taką informację pojawia się w instytucji, by, w większości przypadków, stać się wymagającym lub trudnym klientem. Ma to dokonać umiejętnie. Testowani pracownicy w żadnym razie nie mogą się domyślić, że podlegają próbie. Wyniki badań trafiają do zarządzających właścicieli i to oni sami już je interpretują i wdrażają stosowne działania. Test ten przeprowadza się dokładnie pod kątem jakości obsługi klienta. Wykonano badania, z których jednoznacznie wynika, że utrata użytkownika jest spowodowana najczęściej złą jakością obsługi. Dodatkowo niezadowolona osoba zapewne poinformuje o tym fakcie dość liczną grupę znajomych.


Ocena: 5/5 (1 głosów)  


Szczegóły wpisu:


Odwiedziny botów:
  • googlebot: 48 (ostatnio: 30.11.2020 16:08:41)
  • yahoo: 23 (ostatnio: 17.02.2018 13:00:57)

Podlinkuj wpis:

Dodaj komentarz